ForsideNyhederArtiklerAnmeldelserInterviewsGallerierTemaerKonkurrencerInformation

Small Talk med Obie

S*** hits the fan på lørdag d. 20. marts på Store Vega, så du kan godt begynde at knappe op og ned! Tidligere på sæsonen fangede Hiphop.dk Obie Trice midt imellem travle dage med video-shoots i L.A, turné med Bubba Sparxxx og turné med 50 Cent og G unit. Vi fik et kvarters fred med manden bag, så skål på det!

Hvordan er Cheers blevet til?

Eminem og Dre har produceret de fleste beats til "Cheers". Timbaland har også produceret et nummer, "Bad Bitch". Han havde det beat til mig, og jeg fandt hurtig den vibe, der skulle til for at skrive teksten. I det hele taget arbejder jeg meget sådan. Albummet er bare taget som det kommer, jeg har egentlig bare gjort alt, hvad jeg har haft lyst til. Jeg har ikke haft nogen bestemt målsætning eller retning jeg ville følge. Jeg har hørt det musik, der blev produceret, og hvis jeg kunne føle det og lide det, så skrev jeg tekster til det.

Hvordan har folk opfattet dit samarbejde med Eminem?

Medierne skriver altid, at Obie Trice er Eminems protegé, det har jeg fået rigtig meget af - men jeg er egentlig ret ligeglad med, hvad folk de siger, for hvis du er en ægte fan af musik, så ved du også, at Obie Trice står for sig selv og laver sine Obie Trice ting. Medierne siger bare altid det andet, og det kan faktisk ikke såre mig! Jeg er heller ikke sur på dem, det rører mig ikke. Hvis de vil sige det, så gør det. Protegé - what ever, de kan gøre, hvad de vil.

Hvad skal der ske i fremtiden?

Jeg vil bare blive ved med at lave musik, gøre det jeg kan lide, og efter jeg har været på turné, så tager jeg tilbage og gør det samme igen på mit næste album; bevarer min etik i min rap, holder fokus og bliver ved med at have jordforbindelse. Bare gøre min ting. På det næste album inddrager jeg også flere forskellige producere, fordi jeg vil lave forskellige ting. Jeg beholder stadig Eminem og jeg vil stadig have Dre’s signatur på albummet men også prøve nogle andre producere og artister.

Hvad savner du mest fra tiden, før du blev populær?

Jeg savner de tider, da jeg var en up coming artist, hvor jeg lavede min undergrunds musik, og jeg var den 'dude', man skulle holde øje med. Al den forventning der lå i luften, hvor jeg ventede på at få min tur - den var sgu spændende. Det var en god følelse, jeg ville selvfølgelig på det tidspunkt gerne videre - men den stemning det var at være en ny kunstner og se folk, hvordan de reagerede på mig som ny kunstner, og hvad jeg havde at byde på, det var en god følelse at sidde og vide, at det ville blive min tur. Men jeg er da glad for at være der hvor er nu, og at det udvikler sig. Og jeg er glad for at se, at de også i Danmark har mit album på hylden i den lokale pladeforretning. Det er en smuk følelse!

Hvordan har du det med Europa?

Den vibe jeg får i Europa er som om hip hop er en baby! Det er et nyfødt barn, og alle europæere er, som om de ser på denne her baby og snakker sødt babysprog til den 'gugugaga'.. De pusler om babyen. I USA er hip hop der hele tiden, det er overalt, hver dag. Hvis man misser en koncert, så gør det sgu’ ikke så meget "ohh I just missed Eminem's concert" - "ohh shit - but he’ll be back. You’ll see him next time". Herovre, der får de ikke så mange kunstnere, så de er ikke så forvente. Da jeg var i London med "The Anger Management Europe Tour" - i tre dage var der 70.000 folk hver dag til koncerterne -det er i alt 210.000 mennesker! Det var den vildeste ting, jeg har oplevet i hele mit liv. Selv i Japan var der ingen gang så mange mennesker. Og at se alle de mennesker, da jeg trådte ind på scenen og de sang med på mine vers og var med mig hele vejen, det var en smukt. Jeg tror, hip hop, her i Europa, bliver sat meget mere pris på end i USA.

Hvad siger du til de kommercielle sider af hip hop?

Jeg synes, den kommercielle side af hip hop er corny. Den kan være corny nogle gange, fordi de ikke helt fanger den rigtige vibe, men jeg er ikke træt af det, jeg vil have hip hop til at vokse. Og når man er med i reklamer eller tegnefilm, så betyder det også, at den vokser og at kulturen vokser - det er det, der er godt.

Hvordan er stemningen i din hjemby Detroit mht. dit gennembrud?

Åhh, Detroit er bag mig 100 procent; du har D12 og du har Eminem, men jeg er den første sorte mand og første sorte soul artist, der kommer fra Detroit og er blevet kæmpe stor. Og når jeg kommer hjem, så er der ikke andet end kærlighed til mig derhjemme. Det er dejligt at skabe det.

Er der andre vi skal lægge mærke til fra Detroit?

Ja ja, du har Shimmy Bango, som er denne her store fede muthafucka, han er lyrisk totalt dope, og der er King Gordy der kommer fra Detroit, og han laver sine ting, du har Jay Hill, du har The Mountain Climbers, du har The Purple Gang, shit du har Miss Corona, Promatic, Raw Collection, du har DJ Slam Reck, du har DJ Kay Nice, DJ Bay, du har DJ Godfather - og shit, én mere DJ, hvad er det nu hans navn er?? det har jeg lige glemt... Detroit har en fin lille hip hop scene! De prøver virkelig at få noget op og stå, og det vil jeg gerne hjælpe med til at få helt op foran i rækkerne, når jeg selv har fået min karriere mere på plads. Vi prøver at få det til at ske i Detroit.

Kærlighed for øl & Europa - mon ikke det er en ualmindelig veloplagt rapper vi får i stuen på Store Vega. Vi sender et uddybende interview med stjernen efter koncerten- så hold jer oppe for mere Obie Trice på hiphop.dk!

15/03/2004 - Lagt online af Power

Relateret indhold på hiphop.dk

Interviewarkiv

næste >< forrigeHer vises [31 - 40]
næste > < forrige Her vises [31 - 40]